Százezerrel drágulnak az elektromos kerékpárok? Sajnos igen. :(
2018.07.19-én az elektromos kerékpárok importjára az Európai Bizottság 83,6% anti dömping vámot vezetett be, melyhez a jelenlegi 6%-os vám is hozzáadódik.
Kedves Ügyfeleink!
2018.07.19-én az elektromos kerékpárok importjára az Európai Bizottság 83,6% anti dömping vámot vezetett be, melyhez a jelenlegi 6%-os vám is hozzáadódik.
Ezen vámtétel egy D008-as nyilatkozattal 37%-ra csökkenthető, melyhez szintén hozzáadódik a 6%-os alap vám. Az anti-dömping vám nem csak a termékre vonatkozik, hanem a rá eső szállítási költségre is. Hogy ez számszakilag hogy is néz ki, szeretnénk egy példán megmutatni:
Legutóbb egy BH48V elektromos kerékpár bruttó kiskereskedelmi ára: 175500.-Ft volt.
A támogatott, csak néhány kínai gyártóra alkalmazható (37%+6%) anti-dömping vámmal a bruttó kiskereskedelmi ár megközelítőleg 251000.-Ft-ra változik.
A teljes anti-dömping vám megfizetése esetén ugyanez a termék fogyasztói ára kb 330000 Forint.
A kereskedelem résztvevői nem tehetnek mást, minthogy reagálnak a jogszabály által teremtett új, megemelkedett beszerzési árakra. Az anti dömping vámról tudni kell, hogy az ideiglenes jellegű, visszavonásig vagy módosításig érvényes, de legkésőbb a bevezetést követő 6 hónap múlva új vámtarifa bevezetéséről kell dönteni. Az elektromos kerékpár kereskedelem résztvevőinek nincs lehetősége tartani a régi fogyasztói árakat, mert az anti dömping vámot azért hozták, hogy az Európai Unión belül gyártott kerékpárok versenyképesek legyenek a Kínából érkező termékekkel szemben.
A vámpolitika úgy fogalmaz, hogy biztosan azért ilyen olcsók a kínai termékek, mert feltehetően arra állami támogatás jár a gyártó országban, és az így keletkezett Európába szánt olcsó termékek árát éppen ez az anti dömping vám hivatott oly mértékben megemelni, hogy a termék fogyasztói ára elérje az EU-n belül készült termékek árát.
Megjegyzem, hogy EU-n belüli gyártók nem a Kínából érkező kerékpárok minőségi kategóriájában gyártottak kerékpárt, hanem a több százezer forintos ár-minőség kategóriában, melyek a kínai termékekhez képest teljesen más, módosabb vásárlói réteget hivatott kiszolgálni.
A Kínából érkező olcsó, de ennek ellenére sokszor kiváló minőségű járműveket, mi kereskedők, a „szegény ember Mercédeszének” hívjuk. Így ez az adminisztratív intézkedés szerintünk egyáltalán nem azt a célt éri el, amire alkalmazzák…